Britu elektroniķa Toma Dženkinsona vārds jau sen neprasa komentārus. Mākslinieks savā jaunākajā ierakstā, kurā ierastais Dženkinsona lauciņš – eksperimentālā elektronika, kas vietumis jau balansēja uz “noise” sliekšņa – ir ticis nomainīts ar populārāku pieeju elektroniskajai mūzikai, ir palicis uzticīgs sev tik iemīļotajiem džeza ritmiem, kurus jo plašā klāstā varēja baudīt visi Dženkinsona iepriekšējās plates ‘Ultravisitor’ klausītāji. Lai arī jauno ierakstu uzsāk skaņdarbs ‘Hello meow’, kura ritma partija vairāk asociētos ar “drum&bass” vai pat “trance” stilu un nevis džezu, tomēr platē “starp rindām” ir skaidri jūtama Dženkinsona rotaļāšanās ar stiliem, skaņām, pulsācijām un nekautrēšanās kopā maisīt šķietami nesavienojamas lietas.
Jaunajā ierakstā vienkopus atrodami gan jau minētie džeziskie opusi, tāpat plates izskaņā pāris skaņdarbi veltīti praktiski tikai “drum&bass” stilistikai, šur tur pavīd arī neiztrūkstošās atsauces uz ambient žanru un kā punktu uz “i” uzliek ‘Hello Everything’ izteikti melodiskā daba, kas plati liks iecienīt, piemēram, tiem, kuriem allaž paticis pazust “Boards Of Canada” harmoniju mežā. Tas viss neļauj “Squarepusher” jaunāko veikumu nosaukt ne par Dženkinsona labāko ierakstu, ne arī par viengabalainu un konceptuālu ierakstu, jo te no tiesas ir “no visa pa druskai”. Varbūt tāpēc Dženkinsona cienītāji visā pasaulē ‘Hello Everything’ nodēvējuši par visai populārzinātnisku ekskursu talantīgā mākslinieka mūzikas pasaulē – tam nevar nepiekrist. Taču, iespējams, tieši šīs raksturiezīmes dēļ mūziķa jaunākais, pēc skaita, šķiet, astotais studijas ieraksts, ļaus par mūziķa talantu pārliecināties arī tiem, kam viena cilvēka – orķestra “Squarepusher” daiļrade iepriekš bija šķitusi pārāk “augstos” mūzikas plauktos liekama un pārlieku sarežģīta.
Noklausies:
Hello Meow
[audio:Squarepusher_HelloMeow.mp3]
Planetarium
[audio:Squarepusher_Planetarium.mp3]
Vacuum Garden
[audio:Squarepusher_VacuumGarden.mp3]