Latvijas jaunās “eksporta cerības” – “shoegaze” žanru pārstāvošās apvienības “Tribes Of The City” debijas plate ir klāt!
Nepārprast – jā, protams, aiz mistiskā “Tribes Of The City” neslēpjas neviens cits kā tā pati Ksenija un Ko, kas 2004.gadā ar segvārdu “The Movies” ieguva prestižo pašmāju “Labākā video” balvu par klipu dziesmai ‘Grace’ (diemžēl visai pamatoti gada debijas balvu par ‘Running To The Sun’ “The Movies” no deguna nocēla “Hospitāļu iela”). Taču šonedēļ klajā nākušo ‘For The Sleepy People’ par savu debijas plati saukt aicina paši mūziķi, kas līdz ar šo nepilnas 52 minūtes ilgo un desmit dziesmas plašo ierakstu debitē kā grupa “Tribes Of The City”.
Jau pagājušajā gadā, parādoties ziņām, ka jauniņie “The Movies” pēc uzstāšanās Otrajā Baltijas mūzikas industrijas konferencē Rīgā (pazīstams arī kā “Nokia Showcase”) piesaistījuši producenta un minētās konferences vieslektora Grega Heivera uzmanību, daudzi mūzikas vides pārstāvji raustīja plecus – vai tas var būt, ka slavenais “Manic Street Preachers” producents būtu “nocopējis” kādu pašmāju grupu? Nē, nu “dukas” jau “The Movies” nekad nav trūcis.. Bet tomēr…
Pēc vairākkārtējām sesijām “Sound Division” studijā Rīgā, ilgām miksēšanās stundām Bristolē un Grega Heivera atziņas, ka melnais balzams, šķiet, garšo tikai pašiem latviešiem, sapnis par “Tribes Of The City” kā “pirmo lielo Latvijas mūzikas eksportpreci” pēc ilgiem gadiem varēja sākt piepildīties.
Stilistiski lidinoties kaut kur starp “Cocteau Twins” hipnotisko skanējumu, “My Bloody Valentine” masīvajām “skaņu sienām” un varbūt pat “Readymade” smeldzi, “Tribes Of The City” uzskatāma gan par salīdzinoši “mūsdienīgāko” Latvijas grupu (vietējā popmūzikas scēna vispār šķiet iestrēgusi aptuveni 10 gadus senā pagātnē, taču tas, protams, ir individuāls viedoklis), gan arī – jo īpaši dzīvo koncertu jomā – par īstenu pārbaudījumu vietējo klubu un koncertzāļu skaņotājiem. Labi prātā palikusi grupas uzstāšanās pagājušā gada “Gada mūzikas balvas” ceremonijā “Arēnā Rīga”, kur izslavētā grupas “dzīvā” debija tobrīd jau “Tribes Of The City” ampluā izvērtās par neizprotamu troksni un skaņu jūkli, kurā tikai ar piespiešanos izdevās saklausīt, ka “tas, kam būtu jāskan, nemaz nav slikts!”. Varbūt tāpēc tā vien gribas ‘For The Sleepy People’ nosaukt par tādu pirmo īsteno iepazīšanās iespēju ar grupu “Tribes Of The City”.
Bagātīgi “izmērcēts” dažāda veida reverberācijās, atbalsīs un ģitāru virstoņu spēlē, ‘For The Sleepy People’ bez pūlēm attaisno gan savu piederību “shoegaze” žanram, gan arī albuma savdabīgi – kartīšu formā – veidotajā diska bukletā iekļauto frāzi, kurā grupa savu ierakstu rekomendē klausīties “pēc tam, kad pabeigti visi darbi, pagatavota krūze kaut kā silta un garda, un ķermenis novietots viskomfortablākajā pozā”. Tā kā savas profesijas dēļ minētos priekšrakstus pilnībā izpildīt nespēju, tad pieļauju, ka šis tas no gaumīgā, daudzšķautņainā un ārkārtīgi interesantā ieraksta man varētu būt paskrējis gar ausīm nemanīts. Taču viens ir skaidrs – nosaukt ‘For The Sleepy People’ par daudzsološu būtu ļoti, ļoti daudz ko noklusēt.
Noklausies:
A Day In The City
[audio:TribesOfTheCity_ADayInTheCity.mp3]
A Dream
[audio:TribesOfTheCity_ADream.mp3]
Walking Blind
[audio:TribesOfTheCity_WalkingBlind.mp3]
1 thought on “Tribes Of The City ‘For The Sleepy People’ (4/5)”