Ja meklējat vienvirziena biļeti prom no ikdienas steigas, Portlendas indīpop/folka ansambļa “The Decemberists” ceturtā studijas plate ‘The Crane Wife’ ir jūsu meklējumu piepildījums.
Jau savdabīgais grupas stilistikas raksturojums, kur vienā katlā jaucas indīroks, indīpops un par “progresīvu” dēvējama folkmūzika, liek aizdomāties par “The Decemberists” auditoriju, mērķiem mūzikā un ikdienā, kā arī iespējamību, ka grupas līderis un galvenais dziesmu autors Kolins Melojs vienkārši ir “iestrēdzis” vesternu laika ASV. Tiesa, šī tēlainā atsauce uz 19.gadsimta beigu posmu pilnībā attiecas, šķiet, tikai uz Kolina Meloja vokāla manieri, kā arī uz lielu daļu plates dziesmu tekstu, kurus droši varētu laist klajā dzejoļu krājumā (Melojam pieder zinātniskais grāds literatūras pētniecībā). Savukārt mūzikas žanru ziņā jau minētajam folk-popa kokteilim jaunajā grupas platē ‘The Crane Wife’ ir nācis klāt krietns progresīvā un psihodēliskā roka ietekmju klāsts, kas sevi stundu ilgā albuma laikā materializē gan plašos, rokoperām līdzīgos skaņdarbos (labākais piemērs – 12 minūtes ilgais ‘The Island/Come & See/The Landlord’s Daughter/You’ll Not Feel The Drowning’), gan arī biežajā elektrisko ērģeļu izmantojumā, kas patiešām prātā atsauc šo to bez maz vai iz “Jefferson Airplane” daiļrades. Tomēr var tikai pievienoties plašam manu amata brāļu skaitam, kas par diska ‘The Crane Wife’ galveno un prātā paliekošāko epizodi nosauc lielisko duetu ar dziesminieci Lauru Veiru skaņdarbā ‘Yankee Bayonet’. Ja iemīlēsiet šo – dialogu starp pilsoņu karā kritušu kareivi un viņa atraitni – tad, nepārspīlēju, dievināsiet visu plati kopumā.
Noklausies:
The Landlord`s Daughter
[audio:TheDecemberists_TheLandlordsDaughter.mp3]
Yankee Bayonet
[audio:TheDecemberists_YankeeBayonet.mp3]
O Valencia
[audio:TheDecemberists_OValencia.mp3]
1 thought on “The Decemberists ‘The Crane Wife’ (4,5/5)”