Postindustriāla elektronika, kas, atskaņota seksa laikā, visticamāk, mazinātu interesi par savu fizisko baudu apmierināšanu, bet liktu pievērsties citām – “audiālajām” baudām…
Elektroniskās mūzikas projekts “Gas Of Latvia”, aiz kura patiesībā slēpjas viena persona, cilvēks – orķestris, kas sevi vislabprātāk dēvē par Andžonu un ir visai bieži pamanāms dažādos Latvijas netradicionālās, nepieradinātās vai elektroniskās mūzikas projektos, ir laidis pasaulē jaunu albumu – pēc kārtas, šķiet, ceturto “Gas Of Latvia” plašākai publikai pieejamo ierakstu ar ļoti skaļu, taču atbilstošu nosaukumu ‘Sex’. Nevajag pārprast – šis nav skaņu celiņš kādai pornofilmai (pieļaujot iespēju, ka tām vispār ir skaņu celiņi!), šeit ir atrodams visai unikāls mēģinājums transformēt kādas konkrētas cilvēka sajūtas skaņas pasaulē. Iznākums ir atmosfēriska ambient un industriāla noise stilu krustojums, kuru nepārtraukti caurvij seksa tematika – gan 15 dziesmu jeb epizožu nosaukumos (‘In/Out’, ‘Christmas Sex’ utt.), gan arī fragmentos no pagājušā gadsimta 50.gadā ASV izdotas skaņuplates “Seksuālā audzināšana”, kurā dzirdamas dažādas pamācības vecākiem, kā saviem bērniem stāstīt par seksuālām attiecībām. Jautājums – vai to visu var uzskatīt par atklāti seksuālu mūziku vai arī vienkārši – par albuma tematisko risinājumu?
Viedokļi dalās: vieni noteikti uzskatīs, ka Kima Hansena industriālā projekta “Antenne” pēdās veidotais ieraksts patiesi ir “sekss mūzikā”, tajā pašā laikā citiem šķitīs, ka nekas vairāk par industrializētu elektroniku šeit arī nav. Taču viens pavisam noteikti ir skaidrs – jaunais albums, salīdzinot ar tā priekšgājējiem, ir daudz interesantāks tieši savā tematiskajā noturībā. Šajā ziņā ‘Sex’ nedaudz līdzinās albumam ‘The Melancholic Valse’, taču jaunā albuma skanējums runā citu – daudz nopietnāku, reālistiskāku un vienlaikus arī nosvērtāku valodu.
Ja protat baudīt skaņas gleznas, šis disks neliks jums vilties, taču arī pretējā gadījumā nav ne mazākā iemesla nenovērtēt Andra Indāna kā komponista spējas, kā arī šī darba oriģinalitāti, klausoties to kā vienkāršu elektroniskās vai arī industriāli ambientās mūzikas ierakstu. Tomēr silti iesaku “paeksperimentēt” un mēģināt ieklausīties tajā, kas pirmajā brīdī šķiet kā nepieradinātu skaņu un frekvenču jūklis, jo pirmais iespaids, kā jau ierasts, ir maldīgs arī šoreiz.