O.S.T. ‘The Ladykillers’ (4/5)

O.S.T. ‘The Ladykillers’Šīs vasaras kino piedāvājumu klāstā (nerunājot par „Arsenālu”) nevar nepamanīt brāļu Ītena un Džoela Koenu jaunāko garadarbu „The Ladykillers” („Nāvi večiņai”), savukārt, reiz saintriģēti filmas kontekstā, arī tās muzikālais noformējums visticamāk neatstās jūs vienaldzīgus.

„The Ladykillers”, kas patiesībā ir 1955.gadā uzņemtās amerikāņu režisora Aleksandra Makendrika šāda paša nosaukuma filmas jauna (ne modernizēta) versija, stāstot par pagājušā gadsimta piecdesmito gadu Lielbritāniju, savā skaņu celiņā ir apbrīnojami viegli zem viena jumta pulcējusi divas pirmajā brīdī šķietami nesavietojamas lietas – laikam, vietai un lentes noskaņai perfekti atbilstošu gospeļmūziku, sākot ar izteikti akadēmiskajiem „The Soul Stirrers” līdz pat „The Abbot Kinney Lighthouse” korim, kura izskats, skanējums un parādīšanās filmā spēcīgi atgādināja scēnu no vienas no visu laiku slavenākajām filmām par mūziku – „Blues Brothers” ar Džeimsa Brauna piedalīšanos kādas nomaļas baznīciņas dievkalpojumā; kā arī diezgan sociālu un nedaudz reliģiski noskaņotu rap stila mūziku. Tiem, kas nespēj iztēloties, kā varētu izklausīties reliģiski noskaņots reps, varu tikai ieteikt iepazīties ar Kentukī seksteta „Nappy Roots” šī diska pērli ‘Trouble Of This World’, kurā daudzbalsīgs dziedājums „apaudzēts” ar hip-hopa (filmā dēvēta par „hipety-hop”) ritmiem, lai saprastu, ka saliktenis „gospeļ-reps” (ja vien ir iespējams ko tādu iztēloties) ir visprecīzākais šo mūziku raksturojošais termins. Jāpiebilst, ka diskā atrodama arī šī paša skaņdarba akustiski-daudzbalsīga versija Bila Lendforda un „The Landfordaires” izpildījumā.

Filmas skaņu celiņa producents T-Bone Burnett, kurš jau iepriekš sadarbojies ar brāļiem Koeniem viņu producētās filmas „O, Brother, Where Art Thou?” izteiktās kantrīmūzikas noskaņās veidotā skaņu celiņa izveidē, kā arī pielicis savu roku gluži nesen uzņemtā „Cold Mountain” muzikālajā noformējumā, ir pelnījis vislielākos komplimentus diska sakarā, gan par dažām patiesi lieliskām un ļoti vecām gospeļu melodijām, kuras, cik saprotams, eksistē tikai vinila platēs (‘Weeping Mary’), gan arī par spēju sabalansēt divus krasi atšķirīgus muzikālos stilus vienā kinolentē un diskā, turklāt ne mirkli neradot diskomfortu vai nepatiku pret kādu no tiem, jo kā viena, tā arī otra mūzikas stila pārstāvju daiļradē izteikti jūtama arī filmu caurvijošā cerības, ticības un gaišuma nots. Patiesi jauks disks, ja vien jums nemetas pumpas no reliģiski tendētas mūzikas…

Rekomendējamas dziesmas:
‘Trouble Of This World (Coming Home)’, ‘Let Your Light Shine On Me’, ‘Yes ‘

Dziesmu saraksts:
1.Come, Let Us Go Back To God – The Soul Stirrers
2.Trouble Of This World (Coming Home) – Nappy Roots
3.Let Your Light Shine On Me – The Venice Four With Rose Stone And The Abbot Kinney Lighthouse Choir
4.Another Day, Another Dollar – Nappy Roots
5.Jesus I’ll Never Forget – The Soul Stirrers
6.Trouble In, Trouble Out – Nappy Roots
7.Trouble Of This World – Bill Landford & The Landfordaires
8.Come, Let Us Go Back To God – Donnie Mcclurkin
9.Weeping Mary – Rosewell Sacred Harp Quartet
10.Sinners – Little Brother
11.Troubled, Lord I’m Troubled – Bill Landford & The Landfordaires
12.You Can’t Hurry God – Donnie Mcclurkin
13.Any Day Now – The Soul Stirrers
14.Trouble Of This World – Rose Stone With The Venice Four And The Abbot Kinney Lighthouse Choir
15.A Christian’s Plea – Claude Jeter And The Swan Silvertones
16.Let Your Light Shine On Me – Blind Willie Johnson
17.Let The Light From The Lighthouse Shine On Me – The Venice Four With Rose Stone And The Abbot Kinney Lighthouse Choir
18.Yes – The Abbot Kinney Lighthouse Choir Featuring Kristle Murden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *