2006.gads, šķiet, paliks atmiņā kā “grūto otro albumu” gads. “The Scissor Sisters”, “The Killers”, “Keane”, “The Zutons” – tie ir tikai daži no vārdiem, kuru likteņus vistiešākajā nozīmē izlems grupu šogad plānotie albumi. Diemžēl jāsecina, ka vienai no vispārliecinošākajām jaunajām 2004.gada grupām – kvartetam “Delays” no Sauthemptonas Lielbritānijā – līdz ar apvienības otrā albuma ‘You See Colours’ izdošanu ceļš pretim tiem panākumiem, ko grupa piesolīja savā debijas platē, beidzas strupceļā.
Joprojām atceros to neviltota optimisma, laimes un medus salduma mikstūru, kas pārpārēm vēlās no grupas pirmā singla ‘Nearer Than Heaven’, kas mani sasniedza jau 2003.gada rudenī. Joprojām “Delays” debijas plati ‘Faded Seaside Glamour’ uzskatu par vienu no veiksmīgākajiem pēdējo gadu ģitārpopa veikumiem, kas raisīja jo lielākas gaidas jaunā grupas albuma sakarā. Vilšanās būtu vispieklājīgākais no tiem vārdiem, kas nāk prātā pēc albuma pirmās noklausīšanās reizes.
Albumu ievada grupas solista Grega Džilberta maigais falsets, kuram pēc dziesmas tēmas ieskicēšanas strauji pievienojas stīgu instrumentus imitējošs sintezatora tonis, tipisks poproka ritms un akustisko ģitāru fons, jau liekot parādīties pirmajām bažām ‘You See Colours’ kontekstā. Prātā nāk loģisks salīdzinājums ar albuma priekšgājēju, kuru uzsāka dziesma ‘Wanderlust’ ar naivu un vienlaikus ļoti efektīvu “steeldrum” ievadu, jau pēc pirmajiem plates akordiem liekot sejā raisīties smaidam un grupas debijas albumu liekot drīzāk uztvert kā sen gaidītu atkalredzēšanos.
Diemžēl šo sapņaino atmiņu plūsmu kā ar nazi pārgriež jaunās plates otrais skaņdarbs ‘Valentine’ – tipisks “Erasure” tipa elektroniskas popmūzikas stila veidojums, kurā gan grupa ir spējusi attaisnot savu “ķērienu” uz lipīgu melodiju radīšanu, taču tā vairs nu nekādi nav tā grupa “Delays”, kas pirms pāris gadiem izjusti dziedāja par mīlestību un attiecībām dziesmā ‘No Ending’ vai jau pieminētā ‘Nearer Than Heaven’ pavadījumā lēkāt pa peļķēm vasaras gaidās (grupas debijas plate nāca klajā maijā).
Dažus patīkamus brīžus sagādā turpinājumā dzirdamie ‘This Town’s Religion un ‘Sink Like A Stone’, vismaz attāli liekot saklausīt to pavasara saules un naivas popmūzikas klātbūtni, kas reiz radīja definīciju pašai grupai “Delays”. Taču albuma turpinājums vairs nevieš nekādas cerības. Mēģinājumi ģitārroka lauciņā (‘Too Much In Your Life’, ‘Out Of Nowhere’) vai pārspīlēti un samocīti eksperimenti savā daiļradē vairāk iesaistīt sintezatorus un skaņu ģeneratorus (‘Take Your Heart From Your Sleeve’, ‘Lillian’) būtībā visspilgtāk raksturo albumu ‘You See Colours’ kopumā, kā arī “Delays” šībrīža kopējo virzību mūzikas pasaules kartē. Ļoti, ļoti žēl, bet vārdu salikums “katastrofāli garām!” ir viss, kas šajā brīdī nāk prātā.
Noklausies:
‘Cavalry’
[audio:Delays_Cavalry.mp3]
‘Sink Like A Stone’
[audio:Delays_SinkLikeAStone.mp3]
‘Waste Of Space’
[audio:Delays_WasteOfSpace.mp3]