Pats fakts, ka visos laikos labākās rokgrupas „Led Zeppelin” seja un balss – Roberts Plants laidis klajā jaunu, kopsummā astoto studijas albumu, nebūtu nekas ļoti pārsteidzošs, ja vien jaunā plate jau nebūtu nodēvēta par labāko Planta darbu viņa 23 gadus ilgajā solokarjerā.
Gluži kā priekšgājējā – 2002.gadā klajā nākušajā ‘Dreamland’, arī šajā ierakstā Plantam palīdz grupa „Strange Sensation” – piecu mūziķu kolektīvs, no kuriem lielākā daļa ir apmēram uz pusi jaunāki par pašu „vaininieku”, taču šajā gadījumā tam nav nekādas nozīmes. „Roni Size” bundzinieks Klaivs Dīmers (Clive Deamer) skaņdarbos ‘Freedom Fries’ un ‘Takamba’ mēģina (un gana veiksmīgi) pīt ļoti „bonam-iskus” (Džons Bonams – „Led Zeppelin” bungu vīrs, kurš 1980.gadā mirst no asfiksijas, līdz ar to iezīmējot grupas darbības beigas) ritma zīmējumus, kamēr Džastina Adamsa ģitārspēle ierakstam pievieno nepieciešamo „Led Zeppelin” psihodēliju, kas jo īpaši jūtama albuma pirmajā singlā ‘Shine It All Around’.
Gluži kā jau pieminētajā ‘Dreamland’, arī ‘Mighty Rearranger’ iespējams saklausīt gana dažādu noskaņu gammu, elektroniskus eksperimentus (‘Shine It All Around’) mijot ar pasaules mūzikas elementiem (‘Somebody Knocking’), neaizmirstot par rokmūzikas un blūza metodoloģiju. Tomēr pāri visam, ieraksts jau no pirmajām tā taktīm sevī ietver neskaitāmas ļoti konkrētas atsauces uz „Led Zeppelin” daiļradi, iespējams, tieši šī iemesla dēļ jau pirmajā nedēļā pēc tā izdošanas Britu salās piesaistot tik plašu uzmanību. Tā, piemēram, disku ievadošais ‘Another Tribe’, lai arī pēcāk pievēršoties Marokas tautas mūzikas motīviem, kas dīvainā kārtā atmiņā atsauc slaveno ‘Kashmir’, tomēr pirmajā brīdī tieši ritma partijas ziņā atgādina ‘Rock and Roll’ no albuma ‘IV’. ‘Dancing in Heaven’ sākuma ģitāras rifs savukārt tik ļoti atgādina reizē ‘The Rain Song’ un ‘That`s The Way’, ka skudriņas sāk skraidīt pa muguru.
Līdzīgi turpinot visu albuma 46 minūšu un 12 opusu gaitā nudien ir iespējams atrast tiešākus vai pastarpinātus „cepeļu” labāko dienu citātus, taču tā kā to „iespējamā izcelsme” ir vairāk nekā loģiska, tad galvenā ‘Mighty Rearranger’ vērtība ir atrodama ne tikai Planta nemirstošajos aranžējumos un parafrāzēs par septiņdesmito gadu vidus „Led Zeppelin”, bet arī apbrīnojami gaumīgajā veidā, kādā kaldināts šis ieraksts. Bez neiederīgas bravūras, bez vēlmes pagriezt laiku atpakaļ vai, pasarg Dies`, mēģināt sapulcēt jaunu „Led Zeppelin” sastāvu. Šeit Plants muzikālā ziņā, simboliski izsakoties, autobiogrāfiski atskatās uz būtiskākajiem savas dzīves mirkļiem, taču ne brīdi nezaudējot interesi par šobrīd notiekošo. Un ja atceras, ka pēc dziļākās būtības „cepelīnu” balssvīram būtu visas tiesības zvilnēt savā villā, izbaudīt pagātnes sējumu augļus un neviens turklāt viņam neko nepārmestu, tad vienlaikus atmiņas raisošais un laicīgais ‘Mighty Rearranger’ ir ļoti atzīstams veikums no mākslinieka, kurš jau sen sevi ar zeltītiem burtiem ir iekļāvis pasaules mūzikas leksikona lappusēs.
Noklausies: ‘Another Tribe’, ‘Tin Pan Valley’, ‘Dancing In Heaven’, ‘Somebody Knocking’