Izrādās, ka blakus ziemeļnieciskas saldsērības caurvītajiem “Múm” vai “Sigur Rós”, nemaz nerunājot par Bjorku, vientulīgajā Islandē spēj dzimt arī tai gluži neraksturīga indīroka un hiphopa sintēze.
Nē, 26 gadus vecais islandietis Gisli nav Beka Hansena dubultnieks, lai arī cik ļoti to nevēlētos. Jo tieši nerimstošās atsauces uz Kalifornijas indī-zvaigznes Beka (Beck) daiļradi ir tās, kas parūpējas par 75 procentiem Gisli debijas plates ‘How About That’ materiāla. Nepārprotiet, šeit nav runa par parodēšanu, bet gan par ļoti elegantu atdarināšanu un “versiju par tēmu”, kur āķīgas melodijas un bīti mijas ar trāpīgiem un gana smieklīgiem (pat ne banāliem) tekstiem par resniem banķieriem, ļauniem advokātiem, kas patiesībā ir tīri jauki cilvēki, kā arī hiphoperiem, kuriem reizēm mēdzot patikt rokmūzika (‘How About That?’), tiklab pievēršoties citām vairāk vai mazāk sociālām problēmām (“Competitions in television are driving me insane” dziesmā ‘TV=The Devil’), protams, neaizmirstot paņirgāties par kādu pseido-slavenību, šajā gadījumā britu izcelsmes dziedoni, realitātes šova “Pop Idol” otrās vietas ieguvēju Geretu Geitu, nosaucot viņu par geju (‘Go Get Em Tiger’).
Albums, kura pamatvērtība ir spēja perfekti piemēroties jebkurai telpai, kompānijai vai klausītāja garastāvoklim (zināma līdzība ar kalifornieša Marka Olivera Evereta apvienības “Eels” sirsnīgo 2000.gada plati ‘Daisies Of A Galaxy’), blakus jau pieminētajiem pašpuiciskuma piesātinātajiem opusiem piedāvā arī gluži citādu Gisli talanta pusi (‘Worries’, ‘The Day It All Went Wrong’, ‘Mind Games’, ‘You And Me’), kuros ģitārroku un trakulīgos a-la-“Sum 41” popritmus pēkšņi nomaina teju vai “lo-fi” dziesminieka pieskārieni, lidinoties kaut kur orbītā starp “Belle And Sebastian” un “Iron & Wine”. Un kamēr veselīga paņirgāšanās par aktuālām sadzīviskām norisēm garantē Gisli “atplestas rokas” raidstaciju rotācijās, tieši rāmākā albuma daļa liek no “mistera inkognito” gaidīt lielas lietas.
Iesaku:
‘How About That?’, ‘Go Get Em Tiger’, ‘Worries’, ‘The Day It All Went Wrong’