“Visu laiku lieliskākā rokgrupa pasaulē” atgriežas ar grupas debiju kinematogrāfijā – filmu ‘The Pick Of Destiny’ un arī šī kinodarba skaņu celiņu, kuru vienlaikus arī īsti negribas iemest bezgalīgajā “O.S.T.” kategorijā.
Apzinoties, ka par Kaila Gesa un Džona Bleka duetu “Tenacious D” var diskutēt bezgalīgi (jo īpaši, ja joprojām nakts vidū vari nekļūdīgi citēt teju vai visu šī kolektīva paštitulētās debijas plates tekstu), centīšos pēc iespējas trāpīgāk raksturot ‘The Pick Of Destiny’. Šeit talkā nāk plates ievadskaņdarbs – stāsts par Džeka Bleka bērnību un sapņiem spēlēt “īstu” rokmūziku. Blekam šeit talkā kā viesmūziķis nāk gan “Meat Loaf”, kurš dziesmā iejūtas Bleka tēva lomā, kuram, protams, ir konkrēta nostāja par sava dēla aizraušanos ar rokmūziku (ne par velti dziesmā Bleks viņu vēlāk sūta..nu, tur, kur parasti sūta), gan Ronijs Džeimss Dio, pie kura savdabīgā “roka lūgšanā” vēršas Bleks, lai saņemtu uzdevumu – doties uz Holivudu un dibinātu “savienību” – “the world`s most awesome band”. Piedāvāju šo epizodi noskatīties pievienotajā videomateriālā – fragmentā no filmas:
[youtube rijAdxa7JaE nolink]
Šeit arī visskaidrāk noformulēta kā “Tenacious D” pirmās kinofilmas, tā arī, loģiski, tās audio materiāla saturiskā puse. ‘The Pick Of Destiny’ ir komēdij-rokopera, kas atklāj grupas “Tenacious D” fantastisko izaugsmi no brīža, kas Džeks Bleks sastop Kailu Gesu līdz dueta cīņai ar dēmoniem un “mītiskā” ģitāras mediatora iegūšanai, kas nācis no elles. Tam visam pa vidu netiek aizmirsts dokumentēt, kā “Tenacious D” iemācījušies tik lieliski spēlēt (nepilnu minūti ilgajā parodijā par Mocartu un Bahu 11 reizes izskan “F” vārds), savā vietā ir arī pirmās pašu rakstītās dziesmas un to “sadzīviskie” teksti par īres maksāšanu (‘Destiny’), kā arī grupas kontekstā jau pazīstamie koncerti “brīvā mikrofona” vakaros. Un, protams – nedrīkst nepieminēt “saskvaču”, kuram veltīta viena no plates liriskākajām melodijām ‘Papagenu’.
Kopumā ‘The Pick Of Destiny’ ir dokumentēts viss, ko jūs zināt (vai nezināt) par “Tenacious D” ar visām no tā izrietošajām sekām – tā, nedaudz pārspīlējot, nosaucama arī par visu laiku perversāko rokoperu, kuras veidotāji savdabīgi paņirgājas gan par sevi, gan par mūziku kopumā (jo īpaši disku noslēdzošajā dziesmā ‘Metal’, kurā uzskaitīti visi mūzikas žanri, kuriem tā arī nav izdevies “sakaut” metālmūziku). Protams, pēc fantastiskās “Tenacious D” debijas nevar nerunāt “labāks, sliktāks” kategorijās un šeit nu ‘The Pick Of Destiny’ ar Deivu Grolu pie bungām un Džonam Kingam no “Dust brothers” uzņemoties plates producenta pienākumus, protams, zaudē savam priekšgājējam – nieka 30 minūtes ilgais ieraksts nepiedāvā gandrīz nevienu “kārtīgu” dziesmu. No otras puses – īsais, skečiem līdzīgā manierē veidotais ieraksts savukārt krietni labāk atbilst vārdiņam “rokopera”. Un, galu galā – nedrīkst jau aizmirst, ka savā būtībā tas tomēr ir tikai filmas skaņu celiņš. Taču šeit nu īsti negribas piekrist citiem saviem amata brāļiem, kas pauž uzskatu, ka bez filmas, tās audiomateriāls nav baudāms. Un kā vēl! Lai arī ‘The Pick Of Destiny’ satura ziņā nepaceļas līdz patstāvīga albuma statusam, tas tomēr kā minimums norāda uz to, ka “Tenacious D” nav viena albuma grupa. “Visu laiku lieliskākā rokgrupa pasaulē” ir atgriezusies.
Noklausies:
Classico
[audio:TenaciousD_Classico.mp3]
Papagenu (He’s My Sassafrass)
[audio:TenaciousD_Papagenu.mp3]
Beelzeboss (The Final Showdown)
[audio:TenaciousD_Beelzeboss.mp3]