Aimee Mann ‘The Forgotten Arm’ (2/5)

Aimee Mann The Forgotten ArmGluži kā visas iepriekšējās četras reizes, arī Eimijas Mannas piektā studijas albuma gadījumā viss ir savās vietās, kā jau iepriekš paredzēts – netrūkst nedz saldsērīgu kantrī-balāžu, nedz arī rāmāku un klavieru caurvītu muzikālu stāstu.

Manna, kura savu karjeru grupas ‘`Til Tuesday’ sastāvā aizsāka krietni vien „popsīgākā” manierē nekā šobrīd nezinātājam varētu šķist, ieklausoties jebkurā no dziesminieces albumiem, gadu gaitā ir gan pilnīgi skaidri definējusi savu darbības lauciņu mūzikas pasaulē, gan arī (un kas savukārt vairs neizklausās tik cerīgi kā iepriekšminētais apgalvojums) savā daiļradē kļuvusi aizvien paredzamāka, sasniedzot tādu pakāpi, ka katrs jauns mākslinieces ieraksts nespēj nu nekādi pārsteigt tos, kas dzirdējuši vairāk nekā vienu tā priekšgājēju. Ar grūtībām iespējams ‘The Forgotten Arm’ nosaukt par izņēmumu.

Kas pirmajā mirklī šķiet vidēji izteiksmīgs, tipiski „mannisks” dziesmu apkopojums ar dažiem patiesi interesantiem piemēriem to vidū (‘Video’, ‘Little Bombs’, ‘That’s How I Knew This Story Would Break My Heart’), ļaujot albumam „iesēsties”, pārtop konceptuālā ierakstā par divu cilvēku savstarpējām attiecībām pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu Amerikā. Kamēr abu „varoņu” dzīvesstāstos katrā savā veidā runa ir par atkarību (puisis vārdā Džons, izbijis bokseris, atgriežas no Vjetnamas narkotiku „gūstā”, savukārt viņa draudzenei Kerolainai ir emocionālas dabas problēmas), tikmēr ‘The Forgotten Arm’ pirmajā brīdī nekādā veidā tādu nerada – ir nepieciešama rūpīgāka iedziļināšanās albumā, lai sāktu novērtēt šo aisberga zemūdens daļu, „pievienoto vērtību”, kas šoreiz, autoresprāt, ir albuma galvenais trumpis.

Lai arī jūtams, ka māksliniece nemēģina ar šo ierakstu pārspēt jebkādus pirktāko albumu rādītājus vai noturēties radiostaciju rotācijās (jo ikviena dziesma, izrauta no albuma kopkonteksta, skan nedzīvi), taču, paturot prātā, ka šī ir tā pati Eimija Manna, par godu kuras mākslai režisors Pols Tomass Andersons 1999.gadā uzņēma drāmu „Magnolija” (un nevis otrādāk), jāsecina, ka tajā mucā, kurā Eimija līdz šim drošu sirdi smēla augstākās raudzes saldsērības caurvītas indī-himnas puķu bērniem, sāk aptrūkties medus.

Noklausies: ‘Video’, ‘Clean Up For Christmas’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *