Massive Attack ‘Danny The Dog’ (3/5)

Massive Attack ‘Danny The Dog’Grupai, kuras ikviens ieraksts jau tāpat izklausās kā kādas neuzņemtas kinolentes saundtreks, „ausīm dzirdami” nemaz nenākas grūti izveidot skaņu celiņu reālai filmai.

Šķiroties viedokļiem, vai skaņu celiņu franču izcelsmes režisora Luka Besona (‘5th Element’, ‘Leon’) jaunākajam garadarbam ‘Unleashed’ (‘Danny The Dog’ ir bijis tā sākotnējais nosaukums, kas filmas tapšanas gaitā mainīts) drīkstētu nodēvēt arī par atsevišķu un līdz ar to jau piekto Bristoles trip-hopa trio „Massive Attack” studijas ierakstu, jāsecina, ka arī pats ieraksts nav tik viendabīgs kā pirmajā brīdī varētu spriest (cerot uz līdzīgām muzikālām tendencēm kā tā priekšgājējā – 2003.gada ‘100th Window’). Diskā, kur katrs skaņdarbs atbilst noteiktai scēnai minētajā filmā (to īpaši pamanāmu padara skaņdarbu ilgums, kas lielākoties nepārsniedz divas minūtes) uzmanīgs klausītājs nepārprotami pamanīs tipiskākos „Massive Atack” līdzšinējās daiļrades pieskārienus (‘Polaroid Girl’, ‘Danny The Dog’), tiem blakus nedaudz nošokē ‘Atta Boy’ vai ‘The Dog Obeys’, kas rada diezgan ciešas asociācijas ar Eseksas elektroniķu „The Prodigy” opusiem, savukārt ‘Sam’ klausītāju nemanāmi ieved „Air” estētikā.

Lai vēl vairāk sagrozītu galvu, pieminēšu, ka vietām disks atgādina pat šo to no Tomasa Ņūmena repertuāra (‘Everybody`s Got A Family’ un ‘Two Rocks And A Cup Of Water’, piemēram, lieliski iekļautos Sema Mendesa „Road To Perdition” saundtrekā), taču lai kādu salīdzinājumu arī ‘Danny The Dog’ kontekstā nepiemeklētu, tas ir un paliek pārsteidzoši patīkams skaņu celiņš filmai, kuras parādīšanās uz ekrāniem nākamā gada sākumā sniegs atbildes uz pārējiem jautājumiem. Taču līdz tam ir vērts sevi apgādāt ar plati „inteliģentu” šūpuļdziesmu.

Iesaku:
‘P Is For Piano’, ‘Polaroid Girl’, ‘Sam’, ‘Everybody`s Got A Family’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *